08 januari 2010

"Känn ingen skuld"

Det är kurs i morgon, akademisk ridning.
Äntligen! Det var två månader sedan sist och jag har längtat så.
Min häst känns stark efter många skogsturer i djup snö... men energin är okontrollerad och flamsig.
Kurs känns bra.
Kurs känns nödvändigt.

Skuldkänslorna finns dock där, att lämna min älskade sambo utan sällskap en hel lördag.
Åka tidigt på morgonen och komma hem sent på eftermiddagen.

"Känn ingen skuld, du behöver inte ha bråttom hem!" - sa han nyss och jag tänkte, Åh...

Sen läste jag lördagens TV-tablå:

10:15 Vinterstudion
10:25 Alpint
11:00 Vinterstudion
11:55 Längdskidor
12:35 Vinterstudion
12:40 Skidskytte
14:05 Vinterstudion
15:25 Längdskidor
16:30 Vinterstudion med OS-klassiker
17:20 Vinterstudion

Hmmm.... ;-)

/Maria

2 kommentarer:

KArina sa...

Skidskytte 12.40, bra då vet jag... /Karina

Elisabeth sa...

Det är bra med intressen :))