04 november 2006

Livin' in a box

Japp, då var första flyttlasset ivägskeppat.
Närmare bestämt innehållet i våra förråd, ett par bokhyllor med innehåll samt en stor del av köket.
Resten tar vi sen, när vi flyttar in.
Först ska det tapetseras och målas.
Under dagen har vi gjort klart 3/4 av vardagsrummet. Dvs målat de väggar som inte ska ha tapet. Fondväggstapeten behövde beställas och kommer till veckan.

Det är svårt att tvärfå (norrländskt uttryck för att "få snabbt") inspiration till tre rum, kök och hall. Man vill som värka fram det, men, nu finns inte tid och då får man inspirera lite hastigt.
Mja, vi får hoppas att det blir bra.

Hur som helst så är det så otroligt skönt att få jobba med kroppen.
Bära tunga saker, slabba färg på väggar och fundera på hur köksskåpen ska organiseras.
Kanske är det för att vi båda har stillasittande jobb där man enbart motionerar hjärnbarken.

Jobbet ja. Bah, de senaste veckorna har som tidigare nämnts varit aningen tunga.
Förra fredagen var en mycket ångestladdad kväll. Bara det att jag satt uppkopplad och tittade på ett backupjobb från 00:00-03:30 natten mot lördagen säger en hel del.
Åtminstone talar det kanske för att jag är aningen sjuk som inte kan släppa arbetet på helgerna.
Men, det är skönt att ha kontroll.
Även om saker och ting går åt helvete så känns det ändå bättre att få veta det direkt.
Det gick dock bra och ångesttrycket har lättat en aning.

Klockan är 22, man är trött, gôtt trött, efter en slitsam dag.
Det får bli en tidig kväll.
Gäsp och godnatt.

/Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ångesttrycket har lättat så du slipper sitta uppkopplad mitt i nätterna och kan ägna ledig tid och hederligt kroppsarbete :-) Imorgon är jag tillbaka på jobbet. Då ses vi och det ska bli kul :-)

Sofia sa...

Hej på er!

Jag har inte hunnit vara ute så mycket på internet det sista och därför heller inte läst så mycket på eran blogg. Jag tror att jag har missat lite i det här med flytten...vart bär det av den här gången...det var väl inte så länge sedan ni flyttade?

Förresten Maria, kan inte du skicka mig din mailadress...jag har tydligen inte rätt.

Kramar/Sofia.