14 september 2008

800 kg

Som beskrivits av min käre sambo i tidigare inlägg så var det tjejfest igår.
Makalöst roligt som vanligt - med god mat, gott vin och hejdlöst mycket Singstar-sång.
Jag lämnade dock festen tidigt eftersom söndagmorgnar nu för tiden är uterittsdagar i Leos nya hemstall.
Så... 6:30 ringde väckarn och en halvtimme senare blev jag upplockad av Annika.
En kall och klar höstmorgon genom skogen till häst raderar varje tillstymmelse till baksmälla.

Senare under dagen for vi för att hämta hö Håkan och jag.
Eftersom de torrhöbalar vi köpte i somras tydligen inte duger till herr häst.
Höet ser bra ut och luktar gott, men något är det som inte stämmer och eftersom jag själv inte äter hö så får jag lita på hans omdöme.
Därför har jag beställt 800kg hösilage i plastboll - småbollar som tar slut fort om man bara har en häst - eftersom den provbal jag köpte förra veckan tydligen var mumsmums för hästmagen.

Funderade en kort stund att ringa någon för bärhjälp, men efter moget övervägande valde vi att göra det själva och ta det som dagens träning och skippa kvällens Friskis och Svettis-pass.
Så, 20 x 40kg har vi baxat upp på ett släp och därefter baxat av det och staplat upp det så ja - vem behöver köpa dyra träningskort när man har häst.
I morgon kommer jag att ha träningsvärk i armarna.
Men en mätt och nöjd häst är värt både pengarna och arbetet.

Ännu en arbetsvecka står för dörren och det blir nog svårt att somna i natt.
Otaktiskt av mig att sova en timme före maten för att sedan efter maten slumra ett par timmar till.
Men vad ska man göra när ögonen bara faller ihop.
Troligtvis behövde jag sova ikapp.

/Maria

Inga kommentarer: