20 november 2008

På resande fot

I går påbörjade jag min resa söderut, till mina hemtrakter.
Denna gång med tåg.
Håkan var snäll och skjutsade mig till Bastuträsk och vi kom i tid trots att vi i mörkret råkade köra fel och hamnade i Finnforsfallet samt att undertecknad hade missat att den biljettvariant jag köpt på SJ krävde incheckning.
Men, med på tåget kom jag i alla fall och ca 16 timmar senare var jag framme i Göteborg,

Med mig på resan hade jag en lånad bok som var så bra att resan gärna hade fått vara längre.
Flyga Drake av Khaled Hosseini.
Sanslöst bra bok som nu är utläst... synd eftersom jag hade räknat med att ha boken hela resan.
Men jag får trösta mig med att den är filmatiserad, en film som omöjligt kan vara lika bra som boken men som jag ändå tänker se snarast möjligt.

Nu ska jag snart krypa till sängs, även om jag sovit bra på tåget är man ändå slut efter så många timmars resande.

/Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ÄR en fantastisk bok. Vill du ha tröst för att den tog slut så kan jag meddela att "Tusen strålande solar" av samma författare är lika bra, om inte bättre. Härligt att ha dig i rätt sida av Sverige igen!

Gurra sa...

Hur gick hemresan? Märkte du av ovädret på ostkusten? Var det lugnt i kupén?