16 november 2008

Ryttonykterhet

Helgen är slut och den gick som vanligt alldeles för fort.

Fredagen var hästledig och ägnades åt vinpimpling och utekväll på Club Soda.
Minns inte när vi var ute sist och mycket dans och mingel skulle tas igen.
Påföljden blev sängdags kl. 2:30 och en mycket tung dag i stallet under lördagen med en smärtsam insikt att det faktiskt finns en anledning till att det var länge sedan jag var ute.
Festande med hästskötsel dagen efter är ingen lyckad kombination.
Men, jobbet måste göras och efteråt blev det 2 timmars middagssömn och tidig sängdags på lördag afton.

Dagens stalljobb blev betydligt mer effektivt med körning av Leo tillsammans med Inger, omhändertagande av storbal som blivit förstörd av den uteblivna vinterkylan samt hämtande av ett halvt ton torrhö hos bonde.

I övrigt har denna helg återigen varit en smula sönderhackad av jobb.
Jag har den senaste tiden försökt skruva till vårt backupsystem för att få optimal prestanda av de backuper som går varannan helg och detta kräver en del övervakning med uppkopplling 3-4 gånger per dag.
Ett jobb jag är SÅ J Ä K L A LESS PÅ!
Tyvärr visade det sig att ändringarna jag gjorde i fredags fortfarande inte är optimala vilket gör att jag om två veckor får ytterligare en helg av uppkoppling.
Blä!
Men... det tar vi då. Nu ska jag sova så jag orkar med morgondagens arbetspass.

/Maria

Inga kommentarer: