23 juli 2009

Bärplockning

Snart är första veckan efter semestern avklarad.
Vi är två som för tillfället delar på minimalt antal arbetsuppgifter så vi har valt att jobba halvdag varannan dag.
Så, idag gick jag hem efter lunch och ägnade ett par timmar åt blåbärsplockning.
Vi har det så beviljat att trots att vi bor mitt i stan ligger skogen så nära att jag kan stå i blåbärsriset efter ca 30 sekunders promenad.

I går blev skörden 1 liter, idag blev det 1.5 liter.
Problemet är att det är lika gott om mygg som bär så för tillfället är jag ganska ordentligt sönderbiten och kommer antagligen klia mig blodig under natten.
Men, det var det värt.

/Maria

2 kommentarer:

Sofia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sofia sa...

Blåbär har vi också plockat...jag och Uffe. Gott! Och en trevlig aktivitet som lämpar sig bra för det "höstväder" som dragit in över Sverige lite för tidigt detta året.

Men mygg!! I hate them! Och de älskar mig tyvärr! Usch!

Mjauuuuu!