17 juli 2009

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Igår var jag i stallet runt 8-tiden på morgonen, hade tänkt ett kortare pass på ridplanen.
Men Leo hade inte alls några sådana planer.
När jag kom ut i hagen hade hästarna lagt sig att vila i och omkring kojan.
Jag satte på Leo grimman och bad honom försiktigt att stiga upp.
Med ett stön vräkte han sig då åt sidan och somnade... som en sten.

Så, istället för ridning satte jag mig ner och tittade på en sovande häst som drog timmerstockar så att läpparna fladdrade medan jag viftade på och höll hans kropp fri från irriterande flugor, knott och broms.
Ur ett ledarskapsperspektiv säkert fullständigt helfel, men man måste få skämma bort sin häst ibland.

Under dagen har vi haft alla tänkbara väder men nu är himlen klarblå och molnfri.
Det blir nog inget Trästock för oss i kväll, men kanske en kvällspromenad.
Jo, så får det bli.

/Maria

1 kommentar:

Karina sa...

Leo (eller Zorro som han nu kallar sig) traskade efter oss när jag hämtade Trixi långt ner i beteshagen ikväll. När jag tagit in henne i stallet stog han vid grinden och ville komma in för lite godis och kärlek. Klart han får komma in då, han var hur mysig som helst! På tal om ledarskap... På köpet fick han då en dusch av insektsmedel.