07 november 2009

Kursdag i blötsnö

Årets näst sista kursdag har avverkats i ymnigt snöfall.
Leo skötte sig fint trots att den blöta snön skapade styltor under hans hovar.
Hade lånat med mig en sadel som jag hittat på blocket. Den var verkligen jättefin men aningen för stor för Leo så jag vågar inte chansa på att köpa den.
Akademiska sadlar är dyra och det är svårt att hitta den perfekta så det är ändå bra att få testa olika storlekar och modeller innan man bestämmer sig.

Lite bilder från dagen:

---> Snön gör bilderna suddiga.

---> In i diagonalsluta och skrittpiruett.

---> Hellre galopp än trav.

---> Leo lutar inåt i trav på volt.

---> Det blir roliga maneffekter när man fotar skolgalopp.

/Maria

3 kommentarer:

Ingela sa...

oj, vad imponerad jag blev av hals och rump bilderna jag blev på Leo bloggen. Duktiga ni är!
Blir alltid så glad och impad att se duktiga varmblod. Kan inte låta bli att hjärtat svämmar över för dem ;o) även kallblod, jag har ju ett av varje. Men varmblod kanske inte alltid har lika lätt för sig. Vilket jobb ni måste gjort =) Hur gammal är Leo?

Maria och Håkan sa...

Tack Ingela, för dina värmande ord!
:-)

Leo är 10 år och vi har ridit akademiskt i ca 2 år.

Han har kanske inte de bästa kroppsliga förutsättningarna för akademisk ridning, om man jämför med t.ex. kallblod.
Men han är, och som jag tror många varmblod är, väldigt samarbetsvillig och härlig att jobba med.

/Maria

Levada sa...

Som en stor anhängare till den akademiska ridkonsten tycker jag att ni har hittat den perfekta vägen för ert fina varmblod. Önskar er all lycka "på färden".
Blev dessutom lite nyfiken på vilka Ar-sadlar ni testat.
Själv är jag som vanligt i det berömda "sadelträsket" just nu.
MångaVänliga AR-hälsningar mia & Quartzo