29 mars 2008

Hänt sen sist

Lusten att blogga varierar.
Det går upp och det går ner.
Senaste tiden har varit ner.

Men vi mår bra och livet trallar på som vanligt i familjen Johansson-Aronsson plus katt.
Påskledigheten var bra och välbehövlig, Linus och Tove kom på besök och det var mycket trevligt.
Katten fick åka på minisemester hem till Anna pga. allergi och jag fick äntligen en anledning att vårstäda lägenheten från allt katthår.

Arbetsveckan har varit lugn och behaglig.
När stans elever har lov märks det tydligt på antalet inkommande ärende.
Vi har ägnat en del tid åt kontorsstädning och nu är det en fröjd att komma in vårt lilla kontorslandskap. Rena välstädade ytor och ordning och reda i våra hyllor.
Ordning ger arbetsro... vilket kan behövas inför nästa vecka då alla som haft en veckas ledighet kommer tillbaka och behöver vår hjälp igen.
Det är skönt med lugna dagar, men man saknar användarna när de är borta... faktiskt.

Idag har jag varit hos Leo på förmiddagen.
Inger var med och övervakade den join-up jag gjorde med Leo (för er som inte vet vad join-up är så kan det kort beskrivas som en övning där man genom att prata hästens språk bevisar att man är den som bestämmer - och nej, absolut inga fysiska tilltag, bara mentalt tryck).
Det gick oerhört bra och när vi gick in i stallet för en stunds ompyssling var det en mycket nöjd häst och en ännu nöjdare Maria.
Vi har stärkt våra positioner och han känner förhoppningsvis mer tillit till mig som ledare ett tag framöver.
Våren är annars en jobbig tid för lilla gubben. Han lider av pälsfällningen så till den milda grad att han ibland verkar vilja krypa ur pälsen helt och hållet, genom att springa som en galning, hoppa jämfota och rulla sig.
Men jag gör mitt bästa varje gång jag är med honom och ryktar och kliar och masserar och pysslar om. Häromdagen njöt han så mycket att han tvärsomnade och höll på att falla ihop på stallgolvet. ;-)

Eftermiddagen har ägnats åt ett mycket välbehövligt besök hos frissan och nu ska jag snart göra mig i ordning för att gå ut och äta middag med min älskade sambo.

Trevlig fortsatt helg!

/Maria

Inga kommentarer: