05 april 2008

Turkisk peppargrogg

Det är mycket häst i mitt liv just nu.
Tanken från början var att jag skulle ha häst två dagar i veckan, men ofta tenderar det att bli omvänt förhållande, hästfritt två dagar i veckan.
Så har varit fallet denna vecka.

Idag har jag fått köra Leo.
Det är en ny erfarenhet för mig att tygla en häst utan att sitta på ryggen. Något jag verkligen vill lära mig, så idag fick jag köra honom hela vägen, med Inger som trygghet och lärare intill.

Som varmblod och föredetta travhäst är det en trygg upplevelse för Leo att få dra.
Han är lättstyrd och trafiksäker och är världsmästare på att sno runt hela ekipaget på små ytor.
Akademisk ridning är stundom knivigt för honom... men köra vagn , det kan han.
Även om våra stillsamma turer på skogsvägarna är milsvid skillnad från den hetsjakt ett travlopp innebär.
Lugnt, behagligt och trivsamt.

Ikväll åts de sista räkorna upp som lillasyster hade med sig när hon var på besök.
Lite sorgligt att de är slut men vi njöt av varje tugga.

Förra helgens middag ute på restaurang var... underbar.
Vi åt och vi åt och vi åt och aldrig har så tomma tallrikar burits ut av en servitris.
För att inte tala om den underbara konversation vi senare under kvällen fick höra mellan två aningen överförfriskade gäster på en av stadens krogar:

- Öööh, köp en sån däringa... turkisk peppargrogg till mig.
- SHOT, heter det. Turkisk peppar SHOT! Hur stor ska du ha?
- Öööhh, hmm, fyra...grejer, stor. Vill jag ha.

;-D

Vi skrattade gott en lång stund, sedan gick vi hem, före 23:00. Trötta, mätta och nöjda.

Fortsatt trevlig helg!
/Maria

1 kommentar:

Gurra sa...

Har ni någon gmail adress?