20 mars 2009

Fluffig, mjuk kattpäls

Fick för ett tag sedan tipset av en vän att det tar längre tid för en städad lägenhet att gro igen om man duschar sin katt.
Lät omöjligt till att börja med, men värt att testa.

Har ikväll duschat Zelda för tredje gången och banne mig, det är faktiskt inte omöjligt.
Idag behövde jag inte ens hålla i henne.
Vår mammiga lilla katt låter mig förvisso göra det mesta med henne.
Men jag tror nästan att hon faktiskt börjar uppskatta det.
Kanske inte själva vattendränkningen som sådan, men att bli frotterad, borstad och att ha en ren päls.
... eller så är det så tragiskt att hon helt enkelt struntar i vad som händer, bara det händer något i hennes tråkiga liv :-/
---> Nöjd kissekatt.
Håkan jobbar kväll/natt med uppdatering av system i en stad där man inte kan säga "r".
Själv blir jag allt tröttare i soffan och tänker slockna tidigt efter att tvätten är tvättad och ännu ett par är utröstat ur Let's dance.
Det har varit en slitig vecka, på många sätt.
I morgon ska det bäras hö igen. Ser verkligen fram emot lite fysiskt slit efter den metala stress som varit under veckan.
Undrar om bönder kan känna samma längtan efter att få sätta sig framför en dator och lösa lite tekniska problem?

/Maria

Inga kommentarer: