18 mars 2009

Plötsligt hjärnslö

Onsdag och hästledigt.
En hel eftermiddag och kväll utan några måsten eller förpliktelser.

Planen var att...
sluta tidigt, gå på stan och shoppa lite kläder, ta en skön promenad i det fina vädret, laga någon god middag, städa lägenheten, läsa bok och gå och lägga mig tidigt.

Istället...
Satt jag kvar på jobbet till sist (för att jag inte orkade gå hem), for för att pumpa cykeln (höll på länge med ett försmädligt resultat av mindre luft efter pumpning än före), höll på att cykla omkull på blötsurisvägen (däcket var ju så gott som platt och ostyrsligt), vräkte mig ner i soffan och surnade till (ordentligt), åt en tallrik fil (även det kändes jobbigt att ta fram) och ja...
...har fortfarande inte rest på mig.

Men jag behövde kanske en sån här kväll.

En punkt av dagens plan ska dock hållas.
Gå och lägga mig tidigt!

/Maria

Inga kommentarer: