01 april 2009

Fast i ett beroende

Jag har trillat dit igen.
Trodde att det var över, att jag var fri från det beroende och den last som under så lång tid höll mig i sitt våld för några år sedan. Men nu är det alltså kört igen och efter ett par års uppehåll har missbruket återigen blossat upp och så sakteliga även börjat spåra ur.

Jag pratar inte om alkohol, droger eller cigaretter.

Måtte jag finna kraft att kravla mig upp ur träsket igen...
Sudokuträsket.
Detta meningslösa, tidskrävande helvetespyssel.
Och ägna min tid och mina tankar åt något lite mer kreativt än, "Jaaa, tvåan kan inte vara där eller där och måste alltså vara där".
Suck!

/Maria
p.s. Ulf Lundell och Jonas Gardell i babel ikväll... måste ses!

3 kommentarer:

groda sa...

Soduko ska vara bra mot demens har jag hört, så jag tycker att du kan likställa det med något annat nyttigt, så som kruskakli eller ett friskispass. Dunka dig själv i ryggen som sodukoar!

Maria och Håkan sa...

Haha, mja, hjärngympa eller hjärnfördärv... jag vet inte ja ;-)

Välkommen hem igen Lillsöstra mi, hoppas att du haft det bra. Vi får höras snart så får du berätta om resan och ja, annat skvaller jag är intresserad av att få höra hur det går med.
Kram!

Gurra sa...

Blev ni panikslagna igår?

http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/article268970.ece