25 september 2009

I morgon blir det flytt

I morgon spottar vi i nävarna och hugger i med ännu ett flyttlass.
Det var ett tag sedan sist.
För första gången ska vi hjälpa till med en flytt som kommer att påverka oss direkt negativt.
Vår fina, underbara granne packar ihop och flyttar.
Under 1 år har vi blivt serverade middagar, fått med oss matlådor hem, hittat nybakta bullar i brevlådan och haft trevligt ihop. Grannen och hennes 2-åriga son har förgyllt vår vardag och nu flyttar de ifrån oss.

Men äntligen känner vi att vi kan få återgälda hennes givmildhet genom att hjälpa till inom ett område där vi faktiskt har ganska bra rutin.
Håkan har raggat ihop syskon och syskonbarn som bärhjälp och själv tänker jag göra min "pay it forward"-insats vad gäller flyttstädning. Har nämnt tidigare att Margareta tog hand om en hel flyttstädning åt mig en gång och de gånger jag har tid och möjlighet så ger jag denna gåva till andra. Jag vet hur mycket det är värt.

---> En vanlig syn utanför dörren då man kommer hem.

/Maria

Inga kommentarer: