16 september 2009

Långlunch i stallet

Tog långlunch idag och for ut till Bodan för att vara med min häst en stund, samt släppa ut dem på betet eftersom temperaturen var godkänd för aktivitet terapibete.
Det är lite lustigt det där med att fara till stallet andra tider än man brukar. Lite som att man väntar sig komma på hästarna med att de ska gå omkring på två ben med en cigg och en kopp kaffe.
Sådant mingel har jag dock aldrig stött på men slappheten var däremot påtaglig då de låg utsmetade i tre högar då jag kom idag.

Överraskade och glada som barn på julafton blev de över att jag kom och gick mot grinden i beteshagen och jag har nog aldrig blivit så välkomnad.
Mummelgnäggande hästar är det bästa som finns!

---> Den livlösa högen av hästar börjar röra på sig.

---> Väntar på grindöppning. (Leo anser sig först i kön).

---> Meh! Är det AVSPÄRRAT här...

---> ...skit i det, vi ryms ändå!

---> Mmmmmm...go...mmm..klöver!

----> Leo får ofta dela tuva med chefen... är det detta som är positiv löneutveckling?

Medan hästarna roade sig med sitt satt jag på första parkett på ryttarstugealtanen och åt min lunch i godan ro.
En underbar uppladdning i halvlek för att orka med resten av arbetsdagen.

/Maria

Inga kommentarer: