26 september 2009

Kroppstrött

Nedpäst i soffan med ett glas vin och kroppen är skönt slut.
Grannens nya lägenhet ligger på 3:e våningen med förråd på vinden så det blev några trappsteg under denna dag.
Städningen blev jag så gott som snuvad på, eftersom grannen varit uppe halva natten och tagit det mesta själv. Suck, bara lite fönsterputs, lister, golv och dörrar kvar.

Nåväl, jag gråter inte för det, det fanns gott om lådor att bära och efter att senare ha ägnat kvällen åt att skotta skit, bära hö och borsta lerig häst så kände jag mig faktiskt ganska fruktansvärt trött.
Men kroppen mår bra. Återigen bevisas att kontorsjobb är onyttigt. Kroppen är byggd för att röras på och arbeta med.

Håkan har burit mer och tyngre än jag och borde vara ännu mer slut i kroppen. Men, så hade ju Skellefteå AIK vind i seglen och kammade hem en seger på bortaplan vilket gav min sambo en energikick som hette duga.
Ofattbart hur hockeyn påverkar medborgarna i denna stad.

Nu blir det kaffe och sen en skön natts sömn.

/Maria

2 kommentarer:

Gurra sa...

Kaffe på gång här med innan läggdags, mot bättre vetande. Är kaffe bra i din stressade mage föresten?

Sara sa...

Å, jag vill verkligen också sitta där i soffan bredvid dig! Sköt om er! Kram/Lillasyster