10 december 2006

Han har åkt hem!

Vår vän Ulf har lämnat Skellefteå (för denna gång) och det känns tomt.
Det har varit en mycket trevlig helg.
Ulf gjorde sig bra i Norrland, han tog t.o.m till sig det dialektala och efter bara ett par dagar pratade han mer norrländska än vad jag själv gör efter mer än 2 år här uppe.

Vi har hunnit med förvånandsvärt mycket under de få dagar han var här.
Allt från Rönnskärsverken till hockeymatch och norrlandsfest.
Festen var nog ungefär så norrländsk den kan bli.
Människor med ursprung från Norrlands alla hörn, Vilhelmina, Umeå, Arjeplog och Skellefteå.
Arjeplogsbon tog sitt fulla ansvar och ägnade en del av kvällen till att lära oss den ädla konsten i knivslipning. Mycket instressant, trots att en av eleverna efter avslutad utbildning ändå visade sig vara "dummare än tåget".
Jag nämner inga namn... ;-)
Mek Mek!!

Efter att ha kört vår vän till flyget idag gick vi på stan och köpte julklappar.
En lyckad dag i konsumtionens tecken.
En hel del julklappar hittades och vi kände oss mycket nöjda.
Julpyssleriet hängde kvar i sinnet då vi kom hem och nu står det ett gäng marsipanfilurer intill vårt tidigare skapade pepparkakshus.


Jo, man måste nog börja inse det oundvikliga.
Om två veckor är det julafton!!
Trevlig arbetsvecka på er!

/Maria

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på Er!


Er vän har kommit hem. Jag måste tacka er för dessa dagar jag har haft skitkul. Nu vet jag hur man skipar knivar och saxar trots att jag är dummare än tåget:)

Anonym sa...

Det var en jättetrevlig fest och Ulf, du passade väl in i den norrländska gemytligheten. Dummare än tåget ska du ta som en komplimang, hade de börjat likna dig vid 08:or så hade det varit värre :-) Välkommen tillbaka!

Sofia sa...

Hej på er!

Jag blev lycklig när jag såg era grisfilurer!

/Fiagrisen