21 december 2006

Vart tog vägen vägen?

500m E6:a borta!!
Vilket sagolikt mirakel att ingen skadades allvarligt.
Kan bara föreställa mig skräcken att färdas på en motorväg som bara försvinner.
Själv har jag spenderat avsevärd pendlingstid på denna vägsträcka och det känns mycket olustigt att se bilderna över lerkratern som man trodde var en trygg och stabil (och nybyggd?!) vägbana.

För att inte tala om konsekvenserna som följer av eländet.
Minns hur jobbigt det var sommaren som kom efter att de påbörjat bygget av motorvägen norr om Uddevalla. Hur man satt i dessa eviga bilköer som skapades pga. att de ledde om trafiken på en smalare asfaltsväg. Denna tillfälliga asfaltsväg låg då några meter ifrån den blivande motorvägen...
Nu ligger den en bra bit in i Dalsland, eller via färja i Lysekil!
Vågar knappt föreställa mig hur det kommer att bli då delar av den trafik som går på E6:an ska passera mellan Ellenö och Munkedal, på denna krokiga, eländiga, extremt omkörningsovänliga väg som vintertid är besvärlig även då man är ensam på den.

Hoppas nu bara att alla känner ansvar och förståelse för situationen och tar det lugnt så att det inte blir en massa bilolyckor som följd. :-/

För övrigt så sitter man då här igen, med stängd toadörr i väntan på att katten ska bli kissnödig.
Att hennes urinvägsinfektion är så gott som borta är inte att tveka på eftersom perioderna mellan hennes urineringar tenderar att bli längre och längre.
Sist fick jag vänta från 17 på kvällen till 8 på morgonen dagen efter.
Nej, jag satt inte vaken hela natten, men jag satt uppe och väntade länge och sov sedan med hörseln på spänn i fall hon skulle krafsa på toadörren och vilja in.

Otroligt hur länge en katt kan hålla sig.
Antagligen har hon börjat tröttna på mattes extremt konstiga och kraftigt osunda beteende att spara på hennes urin.
Nåväl, jag kan inte åka hemifrån i morgon utan nytt urinprov. Är hon inte bra nu så måste hon ha mer penicillin (5:e kuren) och det måste hon i så fall ha på måndag, på juldagen, då stans veterinärer är hemma och gnaskar knäck.

I morgon är sista arbetsdagen inför julledigheten.
Welo welo wip wip wip!
(Står på kylskåpet hemma hos broder med sambo, vet inte vad det betyder, men det känns som lämpligt att använda just nu! :-)
/Maria
PS Håkan sjöng just låten för mig som innehöll ljuden ovan... så nu vet jag :-D

1 kommentar:

Anonym sa...

Precis.. hämtat ur låten "Gid it" med Jerry Williams.