04 december 2006

Melankoli

Det senaste dygnet har jag övat på att vara norrlänning.
I går åt jag palt och idag har jag varit melankolisk.
Melankoli - Nedstämdhet utan påtagligt skäl!
Som Ronny Eriksson en gång sa: "Jag vaknade i morse, och så var den dagen förstörd".
Och som sagt, helt utan skäl.

Det har varit en underbart trevlig helg i Lycksele tillsammans med Carina och Magnus.
Vi badade och bastade på hotellet (Hotell Lappland), åt en god trerätters middag till uppträdande av Wallmans show för att avsluta på hotellrummet med djupa diskussioner in på småtimmarna.
Väl hemma på söndagen var pulsen halverad mot vad den varit den senaste tvåmånadersperioden.
Men likväl vaknade jag melankolisk i morse.
Arbetsdagen har gått i moll, t.o.m så att jag undvek att fika för att jag inte orkade sitta och le bland mina kollegor.
Vissa dagar är bara sådär, i moll.

Fast det är klart, lite skäl finns det nog ändå.
Min mage vill inte riktigt längre, det gör ont och magen påverkar själen, iallafall för mig.
Har ringt till vårdcentralen och drar mig nu för ev. kommande undersökningar.
Sedan vill inte vår lilla katt bli frisk. Lämnade nytt urinprov idag efter penicillinkur nr 2 och det är fortfarande inte bra. Bättre men inte bra.
Så det blir att kämpa ner tabletter i 10 dagar till... och hoppas att det hjälper efter det.
Och så vädret. Regn, regn och regn. Sånt där vidrigt regn som regnar snett in i näsan och gör att håret blir ostyrsligt.

Nä, blä.

Dagen fick ändå ett hyffsat slut. Ett par timmar i stallet och friden infann sig ganska snart.
Håkan hade bakat kaka när jag kom hem och den var hur god som helst.
Toppat med Ernst Kirchsteiger hos Fredrik och Filip.
Gudarna ska veta att jag inte uppskattat alla deras produktioner.
MEN, att stänga in Ernst i en liten plexiglaslåda på en hockeyrink och sedan skjuta hårda puckar på honom var faktiskt riktigt skojjigt ;-)

Så, med en falande melankoli ska jag strax krypa i säng.
I morgon är en annan dag.
Säkert en mycket bra dag!

Kram och godnatt!
/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha!!
Jag hittade er allt till slut. Eller rättare sagt: Google hittade er... Vad skulle man göra utan detta fantastiska verktyg?! Har kommit på att det är det enda man egentligen behöver. Information är förgänglig, men med Google hittar man alltid allt. Nåja, ett aldeles för lång utläggning om ingenting.

Skulle bara säga att jag uppskattar er blog. Bra sätt att hålla sig uppdaterad. Dessutom vet jag hur melankoli botas, med hjälp av Gullan B: "Sudda, sudda, sudda bort din sura min..." ;-)