12 januari 2007

Brist på rutin

Ibland slår det mig, tämligen kraftfullt, att jag faktiskt är en sörlänning.
Sörlänning med brist på rutin i norrlandsklimat.
I morse var det -17 grader, ett temperaturfall på ca 22 grader på två dagar.
I kyla klär man sig ordentligt!
Sagt och gjort.
Täckbyxor över jeansen, tjock jumper, lång dunjacka, halsduk, vantar, tjocksockar, lingonmössa och stora tumvantar.

Det är alltså här det brister... det är här jag gör något fel.
Efter påklädningen måste jag, som jag alltid gör, kolla spisen, tända lampor för att se att jag släckt, kolla så att inte katten är instängd i någon garderob, klädskåp eller tvättmaskin, se så att alla nycklar, snus, passerkort och mobiltelefoner är nedpackade, kolla spisen ett par gånger till, pussa på katten och SEN, när jag väl kommer ut är jag ett flåsande, av svett drypande, michelinmonster och jag fryser som en gris hela vägen till jobbet.

Måste jobba på mina morgonrutiner, problemet är att jag av någon anledning inte klarar av att kolla allt INNAN jag klär på mig, då måste jag göra det både före och efter och det finns det inte tid till.

Nåväl. Det är fredag, det är helg och det är varmt o skönt i lägenheten.

En fråga: Varför måste alla kvinnor som får sina hem omstylade av inredningsexperter i TV alltid upp med händerna i ansiktet och varför måste de alltid skrika "Åh HerreGuuuuud!"?

Tjubapap!
/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Då tycker jag att "Extreme homemakeover är värre. Där illvrålar dom i 15 minuter som om någon bränner dom med glödgat järn.