15 januari 2007

Ont I Magen Måndag

Min mage har fått för sig att göra ont, varenda jäkla måndag.
Som om det inte vore nog med att måndagar bara är måndag.
Bläh!

I morse var jag trött. Faktum är att jag inte ens fick upp ögonen.
Gick kisande på ett öga på toaletten och inte ens efter det gick det att öppna dem.
Hämtade tidningen och lade mig igen, fortfarande i blindo.
Lyckades ställa om väckarklockan på att ringa tio minuter senare, slöt de krampande ögonen helt och stensomnade!
Efter dessa tio minuter extrasömn var det inga problem att öppna ögonen.
Konstigt!
Måste ha vaknat fullständigt ur fas med min kropp.

Nåväl, ett av mina nyårsmål, inte löfte, det går bort, men ett mål jag har är att försöka gå och lägga mig tidigare.
Om man på helgerna får sova utan att bli väckt av klockan och då sover 9-10 timmar så är det ganska enkelt att räkna ut att 5 timmar inte räcker på veckodagarna.
Får se, hittills har jag inte lyckats en enda kväll.

Ett gnälligt inlägg från en gnällig människa en gnällig måndag.

/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Måndagar borde tas bort ur almonackorna och ersättas med en ledig kanel-bullens dag varje vecka.
Kort koncist svar på vad som kan rädda våra magar.