23 januari 2007

Maria - Väx upp!

Om jag hade haft barn så hade de aldrig fått spela menlösa löjliga Nintendo-/TV-spel.
Iallafall hade det införts tidsrestriktioner på 30 minuter per dag.
Mer tid ska en människa inte lägga på sånt trams.
Det är fördummande, epilepsiframkallande och tar bara en massa tid som kan användas till betydligt bättre saker.
Trams! Säger jag, TRAMS!

Varför häver jag då ur mig denna enorma ilska över elektroniska spel.
Jo, därför att jag precis avverkat (läs fullständigt slösat bort) så gott som hela kvällen vid det Nintendo DS Lite som Håkan och jag köpte oss i julklapp.
Åtskilliga timmar har jag hoppat på svampar och kastat sköldpaddor...
TILL VILKEN NYTTA DÅ???




Till råga på allt har jag nu en sprängande huvudvärk och om jag sluter ögonen flimrar färgglada figurer runt, runt bakom mina ögonlock.
Så int fan går det att blunda sig ur illamåendet.
BAH!

Vad är det för fel på mig??!
Jag är en kvinna på över trettio år, inte en förväxt sjuåring med all tid i världen?

Nåväl, nu ska jag snart gå och lägga mig.
...ska bara klara EN BANA TILL!!!! :-D Moahahaha!!

/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

När jag är över trettio år ska jag också köpa tv-spel till mig själv i julklapp och spela bort massa timmar på det. All heder åt dig!