11 januari 2007

Vi lever!

Nej, vi har inte gått under jorden pga. politisk läggning.
Nej, vi har inte varit med om något tågrån med tråkiga följder på vår färd mellan Göteborg och Bastuträsk.
Nej, vi har inte fått våra tangentbordsskrivarfingrar bortskjutna av nyårssmällare.
Nej, vi har inte blivit tagna av SÄPO pga. förargelseväckande jamande på öppen plats.
Vi är inte döda eller skadeskjutna, vi har inte råttpest och Nej, det "krisar" inte!

Anledningen till att det inte bloggats på ett tag är enbart ren och skär lathet.
...och till viss del sjukdom.
Själv fick jag lyckligtvis bara en miniversion, med ett par dagars feber, av den influensa som Håkan haft i en hel vecka.
Jag blev ruggigt orolig då han i måndags ringde mig och talade om att han gjort en "Ulf".
Att göra en "Ulf" betyder att man sitter på toaletten, reser sig och någon timme senare vaknar upp fullständigt blåslagen i ett helt annat rum.
Jag for hem på lunchen (med två rör Resorb - vätskeersättning) för att titta till honom och han var alldeles blodig i pannan och uppskrapad på armen. Dessutom hade han (under svimning nummer 2) dragit med sig sängen i fallet så att den stod en halvmeter från väggen.
Mycket obehagligt!
Dessutom har han trots sin redan minimala mängd underhudsfett lyckats tappa 4 kilo!

Han mår dock bättre nu och jag kan nu lugnt låta honom gå på toaletten utan hjälm.
Det blir dock inga bilder på bloggen som dokumenterar Håkans skador.
Efter att ha läst de 38 kommentarerna på Ulfs blogginlägg inser jag att bilder av sådan karaktär kan få följder.
Hahahahaha :-D

Gott Nytt År på er alla!
2007 ska bli ett jävla bra år!

Mu!
/Maria

Inga kommentarer: