12 april 2007

Besiktning

Jahaja.
I och med att man fyller femtio (40+10) år så får man ett erbjudande om att göra
en hälsokontroll. Eller erbjudande och erbjudande, man får ju såklart betala den, det
finns ju vissa gränser för landstingets frikostighet.
Så det har jag gjort idag.
Till alla som eventuellt känt oro för herr Johanssons fysiska tillstånd kan jag då
meddela de lugnande nyheterna att jag är frisk som en nötkärna.
Vad en nötkärnas välmåga har att göra med en människas välbefinnande
har jag iofs aldrig förstått, men det är ju så det gamla talesättet lyder.

Ett moment som ska göras under kontrollen är att man ska dricka en sockerlösning
och två timmar senare ska man mäta att kroppen lyckats ta hand om den inmundigade
sockermängden på ett bra och godkänt sätt.
Just detta sockerlösningsdrickande har jag hört smärre skräckhistorier om, att det skulle vara oerhört äckligt att peta i sig denna stora mängd sötsliskig vätska utan att kräkas.
Men men, så farligt var det inte, dels var det ju bara några deciliter, och när man nattfastat känns det helt okej att få i sig lite näring.

Om nu jag fått papper på att jag mår rätt ok, så är läget något sämre för Maria.
Hennes magbesvär vill inte ge med sig, och idag har inte varit nå'n av de bättre dagarna.
Vi får hoppas att det ordnar upp sig...

/ Håkan

1 kommentar:

Linus Brännström sa...

jag har varit på hälsokontroll på företagshälsan i dag och jag var också sjukt frisk...