01 april 2007

Jag var aldrig orolig


Har nämligen hela tiden trott att Skellefteå AIK skulle klara av Kvalserien utan problem.
Även om man inte har glänst spelmässigt så har man spelat säkert defensivt och släppt in minst mål av kvalserielagen och bara förlorat en av de 10 matcherna.
Starkt jobbat.
Det är aldrig lätt att som elitserielag hamna i denna serie, som utan tvekan ÄR fylld av kval, och med den press som är klara av det på det sätt man gjort.
Ett grattis också till Södertälje som knep den andra platsen. Ett anrikt lag som jag faktiskt unnar elitserieplatsen. Att Malmö åkte ner i Allsvenskan rör mig inte i ryggen. Där kan de gott hållas några år. Av skånelagen håller nog de flesta skelleftesupportrar faktiskt på Rögle, som känns som ett genuinare lag än vad Malmö gör.
En eloge också till Björklöven som gjort ett starkare intryck än vad jag trodde att de skulle mäkta med.
Att Leksand inte gick upp i år ser jag inte som nå'n katastrof för dem. Om jag förstått saker och ting rätt, så har de en flerårsplan, och hade väl inte räknat att ta steget upp i år. De får fler chanser och blir säkert farliga nästa år.
Så Ulf och Christer, det blir matcher för norrlands AIK mot Brynäs även nästa säsong!
Härligt!!
/ Håkan

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på Er

Grattis! Jättekul att
det gick vägen. Skoj att dessutom Malmö åkte ur!!