03 maj 2007

Dålig tjej :-/

Groucho Marx ska en gång ha svarat på frågan om ett klubbmedlemskap:
"Nej, jag vill absolut inte vara med i en klubb som släpper in en sån som mig".

Hade inte kunnat sagt det bättre själv!

Jag har inte skrivit på ett tag.
Till att börja med av ren lathet, inspirationsbrist och nu slutligen för att jag är mitt inne i en ömklig kris med mig själv.
Har skrivit om det förr och jo, det blir bara så ibland.
Att jag inte står ut med mitt eget sällskap.
Hade jag bara kunnat hade jag lämnat mitt patetiska jag hemma nu och gått ut på en välgörande promenad, gjort något roligt eller bara fått vara ifred.
Det enda som går att göra åt eländet nu är att försöka somna ifrån mig... och det fungerar ju bra, när man väl somnar.

När det är som värst så är det inte tala om lite taskig självkänsla eller jantelag.
Nej, här pratar vi skoningslöst självförakt.
Ältandet finner inga gränser och tär på min stackars lilla mage som även den hade kunnat göra vad som helst för en transplantation till en vettigare kropp.
Idag hade jag egentligen behövt stanna hemma pga. magontet, men orkade inte vara ensam med mitt eget sällskap.
Patetiskt!!

Nåväl, jag vet att det går över.
Snart har man grävt sig till botten av alla skuldkänslor och väl där nere finns bara ett håll att ta vägen... upp!!
För att kunna bli omtyckt och accepterad av andra måste man börja tycka om och acceptera sig själv. Så är det och det vet jag.
Det gäller bara att ducka för den äckliga panikångesten som har knackat på och vill krypa till kojs i min hjärna.

Dagens prestation har iallafall varit en hel hög med gofika som jag ska lämna till stallet på lördag till försäljning under dressyrtävlingen.
En bra grej... jodå.

Och i morgon är en annan dag. :-)

/Maria

4 kommentarer:

Anonym sa...

Trots att du har svårt att acceptera dig själv så är du omtyckt av många. Du är en fantastisk människa och jag är stolt över att vara din vän. Kram!

Anonym sa...

Jag hejjar på ditt lag :=)

Louise sa...

Jag vet hur det känns!!!!!

Men tänk så här: Du är ju med dig själv jämt, nog fan måste man tröttna ibland. Jag ser det snarare som ett sundhetstecken.

Kram

Gurra sa...

Jag tror vi TÄNKER för mycket. och grubblar. Genetiska drag som vi nog får leva med. Kanske det är det som förstör våra magar med?