24 september 2007

Post-it lappar

Idag har vi haft avdelningsmöte.
Avdelningsmöte innebär att alla, inklusive Helpdesk, lämnar kontoret för en stunds samvaro.
Eftersom vi inte får stänga av telefonen så hyrs konsulter in vid dessa tillfällen.
Denna gång var den inhyrde en fd kollega som slutade hos oss i somras.

Jag anade visst oråd när jag överlät min arbetsplats åt honom och kände mig övertygad om att något skulle inträffa under tiden han var där.
Saker som att skärmbilden skulle vara spegelvänd, språkinställningarna på telefonen ryska, tejpbitar fastsatta under laserstrålen på musen, diskmedel i mitt prydnadsakvarium, lim på stolen eller häftstift i skorna.
Fjollträskarn verkade dock ha haft fullt upp med att svara i telefon så när jag kom tillbaka var faktiskt allt i sin ordning...

När mina kollegor gått hem och jag ensam satt kvar och jobbade undan det sista innan hemgångsdags såg jag att det låg tre små post-it lappar på golvet.
Märkligt tyckte jag, de var ju inte där innan.
Ordningsam som jag är plockade jag upp och kastade dem i papperskorgen och fortsatte jobba.
Loggade ut, släckte skärmen reste mig och... två nya post it-lappar på golvet!
Vadan?
Jag kastade även dessa, tog på mig skorna och jackan.
6 nya post it lappar på golvet...
ÖH!

Då inser jag vad som hänt.
Min kära fd kollega, Fjollträskarn, MR PRACTICAL JOKE, har dekorerat hela innerfodret på min jacka med små jävla post-it lappar!!

Jadu, försök inte neka, jag VET att det var du!!!
:-D

/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Vad händer i Norr?
Mår ni bra?
Det var längesedan.

Ulf