14 oktober 2007

Bladbaluns och Bakisbio

Helgen lider mot sitt slut och fort var det gjort.
Gårdagens morgon startade med tidig uppstigning och heldag med hästar - för mig,
tidig uppstigning och jobb för Håkan.

Kom hem senare än tänkt (den tidigare nämnda "lättlastade" hästen vägrade åka hem och det tog betydligt längre tid än beräknat att få in honom i finkan, strulmån man måste räkna med då det gäller hästar... men som alltid inträffar när man inte har tid) och den välbehövliga taktiksovartimmen uteblev, för mig.
Håkan somnade till slut, efter att ha blivit väckt 5 gånger av jobbsamtal.

Carina och Magnus kom och hämtade oss vid halv sju-tiden och det bar iväg till Annas inflyttningsfest.
En, som vanligt, mycket trevlig fest på A-torp.
Annas lägenhet har nu minglats, pratats, skrattats, druckits och dansats in och vid tolvslaget sjöng vi jamåhonleva för födelsedagsbarnet.

Efter att tre personer talat om för mig hur trött jag såg ut så blev jag motvilligt tvungen att inse att de faktiskt hade rätt.
När man märker att enda sättet att hålla sig vaken är att ständigt dansa och hålla sig så långt från den sköna soffan som möjligt är det nog tid att fara hem.
Men roligt var det iallafall och GRATTIS på födelsedagen Anna.

Idag har vi tagit det lugnt, tagit en fika på stan och varit på bio.
Vi såg en film vars existens fullständigt gått mig förbi.
Järnets Änglar.
En film om tre kvinnor på SSAB i Luleå. Om deras liv, drömmar, glädje och sorg.
Om vanliga människor med vanliga liv.
Givetvis var filmens huvudpersoner, som skulle föreställa infödda Lulebor, begåvade med en rungande stockholmsdialekt men så är det ju... oftast.
En bra film.

Resten av kvällen blir en soffpotatiskväll.
Skönt.

/Maria

Inga kommentarer: