31 oktober 2007

Mäjk åver

Alltså jag vet inte, det kan hända att jag berört det här ämnet förut, men det struntar jag isåfall i.
Som ni vet finns det ju en mängd inredningsfixningsprogram av olika slag. Det är Timellar hit och Ernstar dit i diverse olika tv-kanaler. Och det är svenska, engelska och, det värsta av allt, amerikanska program (läs Extreme Home Makeover). Lite olika anslag och målgrupper är det iofs i de olika produktionerna, men det är i alla fall nå't bohag som ska göras om till, förhoppningsvis, det bättre. Man kan tycka mer eller mindre om de här programmen, och det gör så klart även jag. EHM (se ovan) ser jag aldrig öht, det räckte att se ett, se'n insåg jag att det inte var min grej.
Timells program kan vara rätt okej, det är emellanåt ganska informativt. Men min favorit är helt klart Roomservice som går på Femman. Johnnie och Mattias är riktigt duktiga, och deras smågnabb mellan varandra är som det kan vara när man håller på och donar med nå't själv.
De har även med sig en inredare som har bestämt vad som ska göras och hur det ska se ut när det är klart. Idéerna de kläcker ur sig kan vara mer eller mindre smakfulla, men målaren och snickaren gör som det är bestämt, efter mer eller mindre knot.
Och nu kommer vi till mitt lilla avslöjande (Maria kan sluta läsa här...!!).

De har i en del avsnitt med sig Susanne Molinder som inredare, och jag börjar tro att jag är lite betuttad i denna kvinna. För övrigt tror jag att Johnnie och Mattias är det också...
Det är alltid en varm och trevlig stämning i de avsnitten, och de verkar genuint glada över att jobba med henne, som ger intryck av att vara oerhört sympatisk. Dessutom blir resultatet alltid makalöst bra när dessa tre arbetat ihop, även om jag har hört att Carolina Gynning inte var så nöjd över det som de tre hade åstadkommit i hennes lägenhet. Men det var ju Gynning som sagt.


Det finns andra inredare som de jobbat med där känslan i programmen är betydligt kyligare, inga namn nämns dock i detta inlägg.
Så, då var det satt på pränt.
Om jag får sova på soffan resten av veckan så vet ni varför...
/ Håkan

PS. Bilden på Susanne från Kanal 5.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, näää, int höv du sova på soffan int' ;-)
Jag håller ju med dig fullständigt.

Gurra sa...

Jag tycker han är rolig den där engelsmannen som blandar in lite svenska när han pratar. Vet inte vilket inredningsprogram det är dock.

Gurra sa...

Ser att ni fått snö nu på Norrans webkamera.