20 oktober 2007

Kvalitetstid

Denna höst har både Håkan och jag skaffat oss fritidssysselsättningar som tar upp mycket av vår lediga tid.
Han tränar innebandylaget tisdagar, torsdagar och fredagar med match på lördag eller söndag.
Själv har jag Leo måndagar och onsdagar samt en av helgdagarna.
Den tid och energi jag lägger ner på jobbet (både när jag är där och inte) har minskat drastiskt för mig vilket är skönt. Tyvärr är det inte samma för Håkan som just på hösten har väldigt mycket att göra.
Den tid vi får tillsammans just nu är sovandes i samma säng och halvsovandes framför TV'n i soffan på kvällarna.

Idag bestämde vi oss därför att tillbringa hela dagen tillsammans.
Håkan följde med mig till stallet och jag följde med honom på hockey.
Tillskott av starka karlar i stallet är oerhört välkommet och vi skäms inte ett dugg att utnyttja situationen.
Håkan gjorde ett jättejobb med att baxa ut en stor höboll (som inte var av ätvänlig kvalité) ut ur Leos hage.
Han slet som ett djur medan Inger och jag pysslade på med hästen.
När han slut och förbi kom tillbaka från hagen fick även han prova den portugisiska sadeln som är lika skön som en soffa att sitta i.
Leo och Håkan kommer väldigt bra överens och har jag tur följer han med mig fler gånger. Det var trevligt!! :-)













Matchen var precis så bra som när hockey är som bäst.
Jag är urdålig på namn och nummer, vem som leder skytteligan, alla olika varianter av utvisningsstraff och annat i hockeyvärlden.
Men när jag sitter där och matchintrot drar igång med högt pumpande musik i en nedsläckt arena och stora svartgula flaggor vajar på isen knottrar sig huden och de stolta glädjetårarna bränner bakom ögonlocken.
Jag klappar mig varm i takt med klacken på Västra Stå och när AIK gör mål skriker jag mig hes.

Idag fanns gott om anledning att både klappa och skrika sig hes.
AIK gjorde en strålande insats med 2-0 mot MODO och biljettpengarna känns mycket väl investerade.

Nu är vi hemma igen och middag ska lagas.
En stilla kväll i soffan och det ska bli intressant att se om Babbens komikergäng lyckas få Per Morberg att skratta.

Kram och fortsatt trevlig helg!

/Maria

2 kommentarer:

Gurra sa...

Håkan Macahan :P

Skulle jag kunna prova med om vi kommer upp?

Anonym sa...

Sälvklart broder! :-D
När kommer ni?