11 oktober 2009

Korv med bröd

I går var det gårdsauktion i Bodan. Vädret var på topp, sol och nästan vindstilla och hela gården fylldes av köpglada människor. Håkan och jag stod för korv- och kaffeförsäljning och på bara några timmar hade vi sålt slut all korv (216 st.), alla bullar, kakor och drickor. Kaffebryggarna gick varma konstant. Hade vi haft mer korv och om vi kunnat stanna längre hade vi troligtvis kunnat sälja ett tag till.
Auktionsbesökare gillar att fika!

Pengarna vi drog in kommer att sättas in på Leokontot och nu har jag kommit en bit på väg i sparandet till den sadel jag vill ha.
Tack älskade Håkan, för att du alltid ställer upp på alla idéer utan att tveka.

---> Mångsidig man: Förra helgen hötransportör, denna helg korvgubbe.

---> Folk börjar ramla in i väntan på utrop.

---> Åkes korvlåda gjorde livet enklare, tack för lånet.

---> Slut korv.

Kvällen ägnades därefter åt födelsedagsfest hos Anna och Mikke. Som alltid mycket trevligt och som alltid är jag vansinnigt hes i dag pga. det där förbaskade SingStar som jag aldrig kan hålla mig ifrån.

/Maria

Inga kommentarer: