04 juni 2006

Barndomsminnen med fisk och häst

Som liten flicka såg jag alltid väldigt mycket upp till min bror.
Det gör jag i och för sig fortfarande, men nuförtiden tvingar jag honom inte att dra med sig lillasyster så fort han ska leka med sina kompisar, ut och cykla eller rensa gädda.

Någon gång varje år inträffade det lyckliga ögonblicket då jag som barn fick vara med om det absolut bästa som fanns.
Följa med honom och fiska!
Oftast under förutsättning att jag lovade att hålla tyst, något som var mer eller mindre omöjligt för mig även som liten.
Iallafall, i går hände det igen.
Fisketur med broder!
Men den här gången höll jag vare sig i fiskespö, mask eller fisk.
Satt bredvid och njöt av solen tillsammans med Leif GW Persson medan Håkan, Lotta och Gunnar drog upp fisk efter fisk på löpande band.
Ellenösjön är numera troligtvis helt tömd på liv efter deras enorma fiskelycka.
(Visst ljuger jag bra...?!)

På kvällen åkte Håkan och jag för att träffa vännerna i Uddevalla.
Jag skulle ha kunnat skriva en längre avhandling i hur denna fest fortlöpte, men jag lämnar det därhän med en kort sammanfattning:
AJAJAJ, Å HERREGUD säger jag! AAJ! Herregud, OJOJOJ. AJ!
Det var otroligt roligt och jag somnade sött efter hemkomst klockan 2 i natt.

Idag har vi varit en sväng till ridskolan där jag mer eller mindre växte upp som barn. Stallet var flyttat en bit utanför Färgelanda och de hade fått det så otroligt fint med ridhus och allt.
Träffade min fd ridlärare, tittade lite på dagens hopptävling och blev oerhört nostalgisk.
Efter ridskolebesöket åkte vi hem till mor och far för att gratulera pappa i förskott på 60-årsdagen.
Åt gomiddag, fikade och monterade ihop födelsedagspresentsstolen han fick av oss.

Snart blir det pokerkväll.
Jag kommer troligtvis att förlora, men någon ska ju göra det oxå :-)

Tudilu!

/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Really amazing! Useful information. All the best.
»