13 juni 2006

Längtar efter ledighet

Egentligen är jag alldeles för trött för att blogga.
Har varit igång sedan 5 i morse.
Var först på plats på jobbet... och sist.
Har nog aldrig längtat efter semester som nu.

När jag kom hem hade Håkan gjort en tonfisksallad och packat picknickkorg. Pga. det underbara vädret for vi ut till Rovön för att sola, läsa och äta vår middag.
Men när vi väl satt oss började det blåsa och mulna på.
Så blev det med det.
Men salladen var god iallafall.

I morgon är det driftstopp.
På en onsdag den här gången, inofficiell orsak: Sverige-Paraguay på torsdag.
Detta kommer innebära ca 14 timmars jobb i morgon, att jag under hela torsdagen tror att det är fredag och därmed kommer vara knäckt som en död bäver på fredag.
Men som sagt, snart är det semester så det är bara att gasa på och spurta sig förlamad innan målgång.
Som Sally brukade säga, "Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke". :-)


Har hittat en ny favoritdeckarförfattare, Michael Connelly.
Plöjde igenom Skuggspel under helgen och den var som bra.
Förvisso skriven i jag-form, vilket är lite störande, men man vande sig.
Att rekommendera.

Tänkte göra lite reklam, för choklad.
Om ni inte har testat nya Daim Dark så gör det.
En kulinarisk höjdpunkt!

Nu börjar snart matchen mellan Brasilien och Kroatien.
Har lite beslutsångest för om jag ska se det eller Ett fall för Frost.
Det får nog bli brittisk kriminalserie iallafall.

Gäsp.
/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Här längtas det också efter semester!! Semestervädret har redan infunnit sig! Längtar också efter att träffa er igen, och längtar efter att testa Dajm dark.
Mörk choklad ska ju vara så nyttig. :-)