05 juli 2006

Finaste lägenheten i stan

Vi var och tittade på en lägenhet förra veckan.
Den finaste lägenhet jag sett någonsin, och dyraste.
Vi stannade kanske lite för länge än vad som är lämpligt under en visning, men jag kunde bara inte slita mig.
Till slut fick Håkan dra mig därifrån, lite nervöst ursäktande till den nuvarande hyresgästen som antagligen fick gå efter med trasa och torka dregel efter lilla jag.
Jo, fin var den, men nej... en hyresrätt som i månadskostnad motsvarar en mycket fin villa är inte aktuellt.

Inredningsdrömmarna satte fart och i söndags när jag knorrat lite lagom började vi möblera om. Det började med att vi flyttade soffan och slutade med att vi köpte ett gäng nya möbler.
Nu känns det lite bättre.
Och i morgon ska vi titta på en ny lägenhet.
Vi har ju snart bott här ett år och det börjar bli dags att röra på sig.

Vårt promenadprojekt flyter på riktigt bra. Efter dagens promenad återstår nu bara nordöstra delen av stan.
Vi undrar lite vad Håkans kollegor tror eftersom vi ofta träffar på dem i närheten av deras hem när vi går och nästan alla utropar "Men Håkan, nu har du väl hamnat i fel ände av stan?" eller "Jasså, har ni er promenadslinga HÄR?".
Heh, jo, kanske, de skulle bara veta vilket idiotprojekt vi håller på med. :-)
MEN, jag kan bara säga att jag har aldrig haft så stor kännedom om en stad som denna.
Att traska runt i samtliga stadsdelar gör att man får en grym känsla för stället man bor på.
Det finns bara ett ställe jag kan lika bra och det är min hemby.
Där man som barn sprang runt i varenda hus och sålde lotter för ÖIF.

2 dagar kvar till semester.
Godnatt.

/Maria

Inga kommentarer: