21 juli 2007

Semesterrapport #2

Det är lördag, en veckas semester är avverkad och tiden har gått fort.
Lite rapport om vad som hänt sedan senaste bloggingen.
Som nämnts tidigare kan vi inte få med bilderna som tagits pga. glömd kabel, men de kommer senare.

Onsdagen...
tillbringade vi i Uddevalla och träffade gängets nykomling, Elvira.
En bedårande liten människa och hur söt som helst.
Efter det gav vi oss in i shoppingförbannelsens Mecca - Torp köpcentrum.
När man kommer in i detta inferno inser man varför Uddevalla centrum kan te sig aningen dött.
Efter ett antal timmar hade vi ändå lyckats hitta det vi skulle ha och kunde svettiga bege oss vidare mot stan och en After Work (för de som jobbade, för oss andra var det ett vanligt krogbesök) på Butlers.

Vid denna middag fick jag ett spännande telefonsamtal från Sofia, Annas syster, något jag återkommer till senare.

Torsdagen...
startade med en biltur upp till Aleviken, för att hämta Lillasyster. Lillasysters mamma hade med stor möda lyckats hålla kvar min fd katt Lilleman som för ett antal år sedan adopterades bort och som numera lever i ett kattparadis på landet med egen ingång till köket, kossor i hagar och troligtvis en och annan räka till middag.
Han var precis lika arg som han brukar vara och jag fick några rejäla välkomstrivsår på armarna.

Från Grebbestad bar det sedan, via ett antal kustsamhällen och av badjävlar fyllda semesterparadis, av mot Smögen där vi skulle möta upp med vännerna från Uddevalla.

På Smögen var det... hysteriskt mycket folk.
Vi hittade dock ett bord och åt lunch medan vi ägnade oss åt stilstudie av bla de brats som minglade runt på bryggan.
Brats med rosa pikettröja, backslick, knickers, och glasögon som täckte hela det lilla sockersöta ansiktet. Med segelbåtar i en prisklass som troligtvis hade kunnat försörja ett medelstort afrikanskt land till fullo under ett helt år.

Nåväl, efter vår stilstudie tog vi en promenad, satt på klipphällarna och åt jordgubbar o hallon och begav oss därefter hastigt mot bilarna - detta efter att Håkan och jag fick veta att parkeringen vi ställt oss på hade P-automat, något vi missat fullständigt.
Vi klarade oss dock utan böter denna gång och lättade for vi hem.
Upp till Rabbalshede för avlämning av Lillasyster och därefter via Hedekas mot Färgelanda.

Vägen över Hedekas var oerhört kurvig och detta ihop med en blåsig dag vid kusten gav mig sådan huvudvärk att jag fick gå och lägga mig väldigt tidigt.

Dock pratade jag en stund i telefonen med Sofia, Annas syster, men mer om detta senare.

Fredagen...
var till att börja med en slappardag. En promenad med broder hem till pappa där vi fikade och därefter hem för en snabbdusch inför kvällens event.
Fallens dagar i Trollhättan.
Vi tänkte vara lite miljömedvetna och åka kollektivt (inofficiell orsak - vi ville båda dricka pilsner) så vi tog bussen både dit och hem.
Trevlig kväll som började med vinpimpling vid ett elskåp på Spikön (lite av en tradition), därefter mat och öl på festivalområdet och bussen hem via Uddevalla.
Här har jag helt utan att skämmas eller ens fråga stulit en bild från Ulfs blogg:

Lördagen, idag...
har vi tagit det väldigt lugnt.
En långpromenad runt Ryk med broder och jag har kommit till den smärtsamma insikten att min broder är i betydligt bättre kondition än jag.
Han och Håkan knatade på likt två duracellkaniner och jag halvsprang bredvid så gott det gick.
Vi tittade på omgivningarna och min bror och jag pratade gamla minnen och var nostalgiska.
På vägen hem öppnade sig himlen och regnet vräkte ner.
Hur mycket vatten ska egentligen komma denna sommar?

Sofias samtal då...
Mja, detta kräver nästan ett eget blogginlägg så det får bli en cliffhanger för er som inte redan vet vad det handlade om. :-)

I morgon bär det av uppåt bohuskusten igen.
Hälsa på Lillasyster, kanske en tur till Louise och Elvira och därefter sjöbastu på Näs.
Jupp, så är planen.

Tack och godnatt.
/Maria

Inga kommentarer: