17 juli 2007

Semesterrapport

Efter en lyckad pokeromgång fick jag till straff att blogga.
Vilket jag gladeligen gör...
Med en skopa tur och rejält bluffande vann jag över broder, svägerska och sambo.
Hade jag bara kommit ihåg att packa med kamerakabeln hade segerns dokumentation publicerats här.
Detta får dock vänta till senare.

För övrigt har vi fullt sjå med att fira semester.
I lördags for vi ner till Sundsvall, övernattade hos Linus och Tove och fortsatte därefter resan mot Färgelanda under söndagen.
I går såg vi solen!
Med rädsla för att måndagen skulle bli vår enda soldag åkte vi till Uddevalla och solade för kung och fosterland vid Lindesnäs. Tillsammans med Ulf och Sofia.
Trevlig dag med efterföljande kopp kaffe och glass på café Snäckan.

Dagen har vi tillbringat hemma hos Ulf, reparerat hans dator, gjort ett besök hos pappa samt ätit gomiddag och spelat poker hos Gunnar och Lotta.
Åskan har rullat över oss då och då men vi har nog varit ganska förskonade jämfört med andra delar av landet.

För övrigt kan jag trösta Anna med att det finns de som är lika, om möjligt ännu mer, disträ som henne.
Min bror innehar oxå denna egenskap och berättade hur han en gång lyckades slarva bort en nyinköpt ost.
Den återfanns dock en tid senare... i micron.
Men jag antar Anna, att du redan har tittat efter limpan där. ;-)
Han har dessutom kokat ägg i 50 minuter samt slagit ut telefonerna i vårt barndomshem genom en tveksam sammankoppling av el- och telefonnät vilket jag inte vet om det beror på allmän förvirring eller genomtänkt exprimenterande.

Nu är det sovadags.
Klockan är 23:40 och ute är det beckmörkt.
Något jag inte längre är van vid under sommarnätterna.

I morgon bär det av till Uddevalla igen.
Då ska vi få träffa lilla Elvira för första gången.

Godnatt!
/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha jag måste få träffa din bror någon gång, han kanske kan hjälpa mig att hitta limpan :-) I micron finns den inte, men en gång hittade jag mascaran där och vet än idag inte hur den kom in. Men ägg i 50 minuter har jag också lyckas med.

Saknar er! Kram och hälsa Ulf att mina kniva är slöa igen, han och Janne skulle behöva göra en insats :-)