25 juli 2007

"Varför är du uppe och smyger..."

Rubriken är citat av min 4-årige brorson när Håkan nyss tassade upp i hallen för att hämta sin mobil.

I morse hämtade vi upp mamma och for vidare genom Sverige hem till en av mina bröder i Växjö där vi ska stanna ett par nätter.
Det var två år sedan vi var här sist och det märks framförallt på mina brorsbarn där två år gör väldigt stor skillnad.

Håkan blev dock även denna gång efter en stund grabbens favorit, så han fick äran att fixa både tandborstning och godnattsageläsning.
Nu ligger vi nedbäddade i brorsdotterns säng där jag för första gången kommer att få sova med sänghimmel.
Och jag kommer att sova som en prinsessa för jag är så trött så trött.

I morgon ska vi till Kosta och titta på glasblåsning.
Trevligt och risk för att det kan bli dyrt om man hittar nå' fint ;-)

/Maria

Inga kommentarer: