05 juli 2007

Mellanlandning på jobbet

Arbetsvecka 1 av 2 snart avklarad.
Det känns faktiskt helt okej att jobba.
Lite trist att sitta inne när solen skiner, men å andra sidan, är det bra väder kan man äta lunch i Brinkenbacken och få åtminstone några minuters sol.
-------> dagens lunchutsikt

I måndags blev ett backupproblem som legat som case hos Symatec sedan i vintras äntligen löst. Bättre start på arbetsveckan kan man inte tänka sig. Eufori!
Jag hade så gott som redan gett upp och tänkt överlämna den för ändamålet dedikerade servern till annan verksamhet.
Men utbyte av en liten, sketen fil och lösningen var ett faktum.
Mycket trevligt!
... men att det skulle behöva ta ett halvår att skaka fram den där filen är lite av en gåta för mig, men, huvudsaken är att det fungerar nu.

Mindre trevligt är att oavsett hur ostressad jag för tillfället är så fixar inte min tröttsamma mage att vara tillbaka på jobbet. Efter att ha blivit så gott som återställd efter två veckors semester så var magstatus på söndag kväll precis lika jävligt som vanligt.
Förstår bara inte varför.
Det är inte det minsta stressigt på jobbet nu, jag känner ingen ångest elller oro för eventuella incidenter, jag tänker inte på jobbet överhuvudtaget när jag kommit hem och läget är fullständigt under kontroll.
Ändå beter sig magen som vid ett smärre Salmonellaanfall och lunchen drygas ut med Omeprazol.
Skitjobbigt, bokstavligt talat.

Nåväl, får jag ha fyra bra-i-magen-veckor till under semestern så är jag nöjd.
Man får vara tacksam för det lilla.

För övrigt är projekt flytt av moder/svärmoder avklarat.
Hon har kommit i ordning i sin nya lägenhet och jag kan inte låta bli att förundras över äldre människors förmåga att knyta nya kontakter.
Jag menar, visst hälsar vi på våra grannar som hastigast när man träffas till och från lägenheten, kanske byter ett ord om väder och vind men inte mer än så.
Gunnel har redan, efter inte ens en vecka på det nya stället, massor av nya vänner.
De fikar, traskar ut på stan ihop och samordnar färdtjänst till olika paltätartillställningar.
Underbart!

Har fastnat för en ny deckarförfattarinna, Mari Jungstedt. Skriver som Läckberg och de andra, fast om Gotland. Lättsmält, spännande och snabbläst. Bra strandlektyr. Tror hon gjort 5 böcker... jag har två i min ägo. Har tänkt köpa resten i morgon.

Men först på läskö står Gangsters, Klas Östergrens efterföljare till Gentlemen.
Bra bok hittills, och bara 69 spänn(!) på rea.
Så, nu ska jag lägga mig och läsa, har jag tur kanske jag somnar före tolv.

/Maria

Inga kommentarer: