26 maj 2008

Dagen i siffror

Det blev en 7-helvetes rivstart på jobbet idag.
1 hyffsat kritisk server beslöt sig för att sluta kommunicera med omvärlden och innan 10 hade vi dragit på oss 50 samtal från mindre nöjda användare.
Vid lunch hade vi passerat 100-strecket.
Sådana här förmiddagar har en förekomst av 1 på 100 och tur är väl det, annars hade man klappat ihop efter 3 dagar i Helpdesk.

Kunde dock göra kort dag och stack hem strax efter 15.
Eller ja, kort och kort. Började vid 6-tiden så jag hade lix gjort mina 8 timmar.
For till Leo och efter 1 timmes stalljobb slog tröttheten efter helgens slit till som en klubba i bakhuvudet.
Träningsvärken i mina lår tillät inte att jag ens försökte ta mig upp i en sadel så idag blev det bara 20 minuters akademiskt arbete vid hand och som belöning för gott arbete fick han 30 minuters betespromenad i solen, vilket var mycket uppskattat.
Gröngräs är för Leo meningen med livet...

45 minuters ryktstund på det och dammet i hästpälsen förflyttades smidigt och lätt in i min näsa.
Snöt ut 7 kilo stöv och åkte därefter hem, till dukat bord och lagad mat.
Vad jag gjort för att förtjäna min älskade Håkan vet jag inte... men jag har det bäst i hela världen.
2 matlådor blev det dessutom.

Det här blogginlägget innehöll ca 8 st. stora gäspningar.
Sverige leder med 1-0.
Innan 21 sover jag, var så säker.

/Maria

Inga kommentarer: