08 maj 2008

33

När jag var liten, kan väl ha varit runt 7 år, var jag hemma hos en kompis vars pappa fyllde år.
Lillgammal och förnumstig som jag var frågade jag artigt hur många år han fyllde och han bad mig gissa hur mycket med ledtråden: "det är tvåsiffrigt med två likadana siffror".
Snabb i tanken som jag var svarade jag fort:
"55!!".

Han blev skitsur och muttrade irriterat att rätt svar var 33.
Jag skämdes som en hund och minns den pinsamma händelsen som igår.
Och idag har jag alltså nått samma höga ålder som han, dvs. i mina då 7-åriga ögon, hur gammal som helst.
33!

Födelsedagen har firats i hemmets stillhet med en god middag tillredd av en underbar sambo.
I morgon blir det mer mat hos min kära svärmor.
På lördagen är vi bjudna på middag hos en kollega och däremellan jobb med bl a tapetsering hos Sofia.

Så därför, käre Mikke, blir det utlovad smörgåstårta först nästa vecka.
Känn lugnet, det kommer :-)
Fast i och för sig, du frågade i sms:et efter smörgås tårta.
Så, som den särskrivningsallergiker jag är, kanske det är just det du får.
Smörgås och därefter tårta.
HAHAHA!!!

Förövrigt ett par bilder på presenter och kort jag fått, från mina nära och kära:

Tusen tack!
Kram!

/Födelsedagsgrisen

Inga kommentarer: