29 maj 2008

Driftstopp och igelkott

Driftstoppstorsdag till ände.
Så sakteliga börjar jag varva upp min, i snart ett år sovande, drifthjärna och med 10.5 övertidstimmar denna vecka går uppvarvningen fort.

Men i morgon är veckan slut och idag kom sommaren!

Med sommaren kommer mina älskade favoritdjur fram ur sina vinteride.
Igelkottarna.
Såg årets första idag och passade på att skämma ut mig å det grövsta i samma veva.
Det bara kom, då jag i den ljumma sommarkvällen cyklade hem och såg den korsa min väg.
Lite för högt, lite för gällt, glatt och sprudlande: "KOTTEKOTTEKOTTEKOTTEKOTTE!!"...
Missade fullständigt det par som gick alldeles intill och studsade en halvmeter av mitt kotte-vrål.

:-D Jaja, hoppas det fick sig ett gott skratt iallafall.
Det kan jag bjuda på.

/Maria

Inga kommentarer: