11 maj 2008

Helg gör gott

I fredags när jag kom hem från jobbet efter vad jag trodde skulle bli en stillsam kortvecka surrade mina tankar runt som det välbekanta getingbo jag under ett års tid arbetat bort med mental träning. Även magen slog bakut och tyvärr var Omeprazol min enda räddning till sömn den natten.

Nåväl, det blev tidig uppstigning på lördagen, Håkan for iväg till jobbet för en heldag där och jag tog bilen till stallet för välbehövlig stallterapi.
Många timmar med 100% närvaro hos min älskade vän Leo gjorde mig gott och jag var betydligt lättare i sinnet efter detta.
Kvällen tillbringade vi sedan tillsammans med mina goa helpdeskkollegor med respektive.
God mat, gott vin och glada skratt.

Idag har vi tapetserat i Sofias nya lägenhet. Jag var något skeptisk till hennes tapetval (svarta väggar med rödsvart fondvägg) men det blev betydligt snyggare än vad man trott.
Med rätt ljussättning och ljusa textilier kommer det där rummet att bli coolast i stan.
Tyvärr fick vi inte se slutresultatet eftersom tapeterna inte räckte, men fortsättning följer nästa vecka.

Otaktiskt nog sov jag sedan middag i två timmar så det blir nog tyvärr en lång och kanske lite grubblig kväll innan jag somnar i natt.
Men... det är snart helg igen.
5 dagar går fort :-)

/Maria

Inga kommentarer: