18 maj 2008

Ännu en flytt vi kommer att minnas...

Idag har vi varit med om flytt modell spännande.
Ikeas 160-sängar är bra, vi äger en själva.
Skönt att slippa skarven mellan 2 madrasser i en dubbelsäng.
Men det ligger en del spänning i hur denna jättekoloss ska hanteras vid in- och utflyttning.
Tanken att få in sängen via trappuppgången fick läggas ner direkt då det fattades typ en halvmeters utrymme för att kunna vrida in den.

Eftersom Sofia vägrade i sten att låta motorsågen sköta jobbet låg lösningen istället i att ha rätt vänner med tillgång till rätt utrustning (traktor med lyftkran), balkongen 10 meter upp, nedmontering av diverse lägenhetsinredning, mycket svett och en hel del tanke- samt muskelkraft.
Men det gick och om det någongång blir dags för Sofia att flytta så kommer troligtvis lägenheten att stå till försäljning, inklusive säng!
Väntar med spänning på Annas fotodokumentation av spektaklet. :-D

Dagen i övrigt har fördrivits med städning och en migränliknande huvudvärk som jag motade bort med en timmes sömn, samt besök av Mikke och Anna med Tjohalior. Vi åt oss mätta på smörgåstårta och jag fick en bok som jag med spänning nu ska lägga mig och läsa.

Till veckan måste jag fatta ett viktigt beslut i mitt framtida arbetsliv.
Men... jag har nog redan bestämt mig.

Godnatt och ha en trevlig arbetsvecka!
/Maria

Inga kommentarer: