13 maj 2008

När kommer värmen?

Vid lunchtid idag kom det snö.
Det var + 2 i morse när jag cyklade till jobbet och än är det halsduk och vantar som gäller.
Men, man ska inte ta ut sommaren i förskott. Värmen kan vänta ett tag till så att det finns något kvar till semestern.

Gårdagkvällen ägnade vi tid i stallet, både Håkan och jag. Jag kunde i lugn och ro umgås med Leo medan Håkan slet som ett djur i Leos hage, som numera är utan häst i väntan på upptorkning. Han tömde hela höbingen på gamm'hö, slog ner stolpar och skottade ut flera kärror skit. Är han inte underbar så säg.

Även idag var jag till stallet, nu för att träffa Leos förre medryttare som numera bor i Göteborg och som är här på ett kortare besök.
Och ja... hon är min idol. Har sällan sett någon ha så go hand med hästar som hon.
Hon utstrålar ett lugn och en positiv energi som smittar av sig på allt och alla.
Kort och gott, en feel good-människa. Synd att hon bor så långt bort.
Men, har vi tur flyttar hon tillbaka hit igen när hon studerat klart.

Nu är det snart dags att sussa kudde och grubbla över ännu ett beslut i vårt liv.
Huruvida vi ska skaffa en kattkompis till Zelda eller inte.
Om ett par veckor finns det små kattkillar leveransklara och vi kommer kanske kunna få låna hem en på prov för att se om det fungerar.
Har vi tur blir han inte uppäten utan bara svårt traumatiserad innan vi lämnar igen honom.
Men vem vet, kanske har vårt bortskämda lilla kattaskrälle någon form av modersinstinkter och tar sig an honom.
Vi får se, huvudfrågan kvarstår.
Vill vi ha två hårande pälsmarodörer i vårt hem?

Godnatt!
/Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst faan har du viktigare beslut att fatta än det om kattskrället..Såsom bestämma dagen jag ska få min smörgåstårta ;=P

Anonym sa...

Ååh, vad kul med en till katt! om det nu blir så då, men jag tycker att ni ska prova. skulle också vilja skaffa en liten kompis till Stella, men Dennis är fast besluten om att vårt hem då kommer att förvandlas till en djuraffär.