05 juli 2008

Hänt sen sist

Vår katt har sommarkompis, sin syster - Sophie och Dennis katt, som de lämnade kvar här när de var på besök över midsommar.
Kattharmonin ligger på 100% och jag får en stunds semester som kattmatte då lillasyster går före allt annat i världen. Förra veckan var min egen Lillasyster här och förgyllde vår tillvaro.
En eloge till världens bästa Sara, som väljer att lägga sitt livs första, och detta årets enda, semestervecka på att kuska 120 mil norrut med nattåg upp till oss.
Att bara ha henne nära för långa och djupa samtal eller bara sitta och skrota i var sitt hörn med var sin bok är mycket trevligt, men att hon dessutom välkomnar oss när vi kommer hem från jobbet med middag på bordet och fyller vår frys med hembakta chokladsnitt och bröd säger allt om denna underbara människa.
Tack för att du finns Sara och för att du är den du är!

Idag har Håkan och jag varit iväg och tränat Akademiskt med Leo.
Eller ja, Leo och jag har tränat, Håkan har fått sköta körandet av hästtransport, bärandet av utrustning, hjälpt till med lastning och varit allmänt oumbärlig hela dagen.
En bra dag på många sätt men jag har konstaterat att jag måste köpa skor med stålhätta.
Ett drygt halvt ton häst med järnskor gör sig illa på liten fot med gympasko.
"Skyll mig själv", jag vet - det var inget han gjorde med flit, men det gör inte mindre ont för det.

Nu har vi 5 arbetsdagar kvar, men det känns som 50.
Inga dagar går så långsamt som dagarna innan semester.
Om någon bett mig jobba en extra dag hade jag troligtvis avlidit omgående.

Semester = 5 toasters.

/Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, så himla söta! Saknar Stella så mycket, men det är kul att de trivs så bra tillsammans.