25 juni 2008

Är det bara jag som vill ha semester?

I morse tog jag som vanligt på mig vantarna för att cykla till jobbet.
9 grader "varmt", kraftig motvind och regn.
Gudskelov inte snö, men snudd på.
Men vad kan man begära, det är ju bara 25 juni !!!!!

Om det är bristen på värme eller bara ett ändrat mönster hos våra datoranvändare vet jag inte, men trycket i Helpdesk har inte minskat ett dugg.
Idag har vi haft strax under 100 samtal.
Som en vanlig vardag i mitten av februari.
Men från och med i morgon sitter jag ensam med telefonen och då måste det minska.
Lika många samtal plus en drös med ärenden via mail blir svårt att hantera på en person.
Mitt hopp står till att många väljer att lägga sin semester i samband med festivalstarten som infaller ikväll.
Så, måtte de flesta kommunanställda vara redigt bakfulla och hemmavid i morgon.

Vad gäller festivalen så är det trevligt att den är här... det livar upp i stan.
Dock något jobbigt att mitt kontor ligger strax brevid spektaklet så bandens soundcheck får fönsterrutorna att skallra.
Men, det är bara festival en gång per år så det är ett besvär jag gladeligen står ut med, även om jag hellre hade suttit där själv med en kall öl i handen.

12 arbetsdagar kvar till semester.
Längtan är enorm!

/Maria

Inga kommentarer: