22 augusti 2008

Bootcamp Bodan

Wow!
Vilken kväll.
Logistiken under dagen var lite småknölig.
Mycket att göra på jobbet och under en timmes lunch hann vi kasta i oss mat, hämta transporten, köra den till stallet, pussa på Leokillen och tillbaka till jobbet.
Håkan for sedan och tittade på en lägenhet som var ordentligt inrökt och därför gick fetbort direkt.
(Been there, done that...)
Skönt, då slapp vi flytta denna gången oxå - vi har ändå inte tid.
Efter jobbet var det en sväng till stallet igen. Skotta rent, packa ihop alla grejer och så hem och äta till ännu ett Seinfeld-avsnitt.

Sen var det då dags för lastning.
Sist vi lastade fick jag hjälp av hon som vi skulle fara till ikväll.
En otroligt duktig hästkvinna som visade mig hur lastning ska gå till... på riktigt!
På tredje försöket mot rampen var han inne. (Det var dock inte klart med det. han fick gå in och ut fyra gånger till, tills vi båda var nöjda och redo att åka iväg. Det gäller att passa på att träna när man väl har en transport och vi hade inte bråttom iväg).
Väl framme hos Gun-Britt gick utlastningen lugnt och exemplariskt till och jag var mer än nöjd.

Gun-Britt visade mig sedan grunderna i Parelli tillsammans med sin arab. Först med lina och sedan utan, med hästen lös runt sig som en väldresserad hund.
Jag stod bredvid och hade ståpäls mest hela tiden.
Åh vad jag vill lära mig allt det där.

Efter denna grundgenomgång släppte vi ut hästarna i den stora sommarhagen.
Här blev det åter ståpälsdags.
Min älskade fyrbetna vän som troligtvis aldrig upplevt en så stor hage fick tokfnatt och sprang och sprang och sprang. Från ena änden till andra, med högburet huvud och svans - toklycklig!!
Solen stod lågt och han var så oändligt vacker.
En syn jag kommer att leva på länge, länge.
Suck!

I natt ska han bo intill sina träningskompisar och jag hoppas att han kommer känna sig trygg och att han kan sova gott och är någotsånär utvilad i morgon.
Då ska vi ta våra första stapplande Parellisteg.
Oj vad jag längtar.
Men det blir en tidig kväll.
Jag ska vara där 6:30 och vara med på utsläppet.

Så... Godnatt!
/Maria

Inga kommentarer: