19 augusti 2008

Tre dagar kvar till helg

Just nu är det två saker som dominerar min tid.
Jobbjobb och hästjobb.
Jobbjobbet ger just nu bara klump i magen och inget jag tänker skriva om.
...det ordnar sig säkert.
Hästjobbet däremot är det som löser upp klumpen i magen och gör mig lugn och glad i själen.
För varje greptag av Leos bajs som hamnar i skottkärran så lastar jag samtidigt över det mentala "bajset" som lagrats upp under dagen.
När boxen är ren är jag själv ren och omstartad och redo att hämta in min vän med 100% koncentration på bara honom.

Idag red vi ut i skogen killen och jag.
Vädret var perfekt. Inget regn och inga kryp.
Under sommaren har vi tränat på att kliva på konstiga underlag (presenningar och röda skumgummimadrasser).
Övningar som nu resulterar i att det inte längre är lika läskigt att kliva i vattenpölar.
(Tror jag, det känns rimligt iallafall).
Skönt om han börjar lita mer på mig.

Helgen som kommer ska vi på "träningsläger".
Till en kurskompis som vi tränar Akademisk med som är väldigt duktig i NH och Parelli.
Oj så mycket jag vill lära mig :-)
...och så lastningsträning dit och hem förståss.
Ska bli väldigt roligt att få vara där och Leo kommer få vara med sina kurshästkompisar hela helgen.
Det blir bra, mycket bra.

/Maria

Inga kommentarer: