25 augusti 2008

Jobbigt beslut - igen

Det är jobbigt med beslut.
Speciellt om de beslut jag måste fatta påverkar människor i min omgivning som jag tycker mycket om.
Men ibland måste man göra val i livet som inte alltid är enkla.

Helgen som gick fattade jag ett viktigt beslut.
Något som kommer att påverka en del negativt men andra, förhoppningsvis mig själv, väldigt positivt.
...hoppas jag.
Det får framtiden utvisa.

Men om ett par dagar ska jag skriva mer, när de som berörs blivit informerade.

Det har varit en tung arbetsdag.
Så fort man löst ett mailärende dyker det upp två nya. Samtidigt som telefonen aldrig är tyst.
Att sitta ständigt aktiv vid datorn med lite för mycket att göra, utan tid för fika eller bensträckare sätter sig negativt i kroppen. Nacke, rygg och axlar stelnar och ömmar och idag fick jag rykta Leo med vänster hand för att högerhanden, den med klunsen, inte längre ville fungera.
---> Min vän - Klunsen

Måste nog uppsöka läkare snart men är livrädd för att de ska vilja operera bort den.
I så fall blir jag konvalescent ett par veckor och NÄ, det är otänkbart om man har häst.
Får försöka bli duktigare på att använda vänsterhanden och ha på mig handledsskyddet.
Eller så får jag låta min kollega Peter göra slag i saken och platta till den med en ELFA-katalog.
Aj!

/Maria

Inga kommentarer: