10 augusti 2008

Slut semester

Japp, då var den här då.
Sista dagen på semestern.

Jag vet att känslan just nu borde vara grav ångest och vånda inför den kommande arbetsdagen.
Sorg över att semestern är slut och att det är nästan ett helt år kvar till nästa.
Nedstämdhet över mörkret som sänker sig över oss allt tidigare på kvällarna...

Men... NÄE!
Den här semestern har varit en av de bästa jag haft, både vädermässigt och innehållsmässigt.
Visst hade jag kunnat tänka mig ännu mer ledighet - ett år till eller så.
Men nu är det som det är och efter 4 veckors laddande av batterierna så känns det faktiskt helt okej att traska till jobbet i morgon.
Veckans hästsköteri har dessutom tvingat in mig i hyfsat rätt dygnsrytm så det ska nog inte bli så tungt att gå upp i morgon som det brukar vara efter långledighet.

Även för Leo är semestern slut.
I går fick han flytta tillbaka till sitt ordinarie stall igen.
Betesmässigt var det en höjdare för honom eftersom det växt och frodats (klöver!!) i hans hage hela sommaren som nu är full med gogräs, så han verkar inte så ledsen över det.

Men jag saknar sommarstallet redan.
Lugnet, naturen och ridvägarna... suck.
Sätter in lite bilder som Sara tog i somras när hon var här på besök, för att visa hur trevligt vi haft i sommarstallet.

---> Sommarbajsterapi.

---> Vattenpåfyllning a la gammalt hederligt manér.

---> Leo - Alltid längst ner i hagen...

---> ...men följde ändå med snällt upp till stallet.

---> Hästapållen i stallet.

---> Hovkratsning.

---> Putsa, putsa, putsa...

---> ...och så lite ridning.

---> På promenad till sandtaget. Bra träning att gå upp och ner i sand och gott gräs efteråt.

Nu är det sängdags... i morgon jobb, som sagt.

/Maria

Inga kommentarer: